Fogas kérdések: Fáj a fogkő eltávolítás? Fogkő eltávolítás fájdalommentesen!

Fogkő eltávolítás fogászati helyi érzéstelenítésben, Lidocain spray vagy egyéb zselés fogászati érzéstelenítés segítségével, fájdalommentesen!

fogkőeltávolítás  fogászati érzéstelenítésben

Sokan félnek elmenni a fogorvoshoz, hogy megszabaduljanak a fogköveiktől. Azt kell tudnia mindenkinek, hogy a fogkő mindent elpusztít. Nem csak a fogakat teszi tönkre, de elpusztítja a fogínyt és a fogakat tartó szöveteket is, így a fogakat tartó csontot is. A fogkő miatt meglazulnak a fogak. Ha a páciens nem keresi fel időben a fogorvost, elveszíti a fogait. Ha időben keresi fel valaki a fogorvost, akkor a fogorvos, meg tudja ezeket a fogakat menteni.

Napjainkban a fogászati rendelőkben az ultrahangos fogkőlevétel már hagyományossá vált. A régi, elavult kézi „depurátorok” (azaz fogkő lepattintó eszközök) már kimentek a „divatból”. Hál Istennek!!! Ezek, ugyanis kellemetlen érzéssel jártak a fogászati páciensek számára, a fogkő eltávolítás során. A kézi fogkő eltávolító műszerek-, az ultrahangos fogkő eltávolító eszközök megjelenése előtt, a fogorvosok számára az egyedüli megoldást jelentették a fogkövek eltávolítására. Ezek a kézi fogkő eltávolító eszközök csak a durva, nagyobb fogkövek leválasztására voltak alkalmasak. A kézi műszerekkel történő fogkőeltávolítás során a fognyaki vagy a fog gyökéri felszínének utólagos lesimítására ezekkel a kézi eszközökkel nem volt lehetősége a fogorvosnak, így az újabb fogkövek lerakódása a fog felszínekre gyorsabb volt. Mindemellett ezekkel a fogászati eszközökkel a fogíny esetleges megsértésének esélye is (ezzel további fogínygyulladás kialakulása) is sokkal nagyobb volt.

Az ultrahangos fogkőeltávolítás során az ultrahangos készülék finoman lepattintja a fogköveket, de nem káros a fogzománcra, nem sérti a fogzománcot. A fogzománc anyaga jóval keményebb, mint a fogkő anyaga, ezért az ultrahangos fogkőeltávolítás nem káros a fogak szempontjából. Az ulrahangos fogkőeltávolítás az apróbb felrakódásokat, a foglepedéket is eltávolítja, megakadályozva ezzel a fogínygyulladás kialakulását. Az ultrahangos készülék finom hegyeivel a fogínytasak mélyebb területeire is el jut a fogorvos, a fogíny esetleges megsértése nélkül. Ezzel a fogorvos megakadályozza a fogínygyulladás kialakulását.

Bizonyos esetekben az ultrahangos fogkőeltávolítás is okozhat fognyaki érzékenységet, esetenként fájdalmat. Hiszen pont azon a területeken történik a fogászati kezelés, ahonnan a fogkövek „lenyomták”, elpusztították a fogínyt, szabaddá téve ez által a jóval érzékenyebb fognyaki területet, foggyökéri felszínt. A fogászati páciensek érzékenysége ebből a szempontból nagyon eltérő, a legtöbb páciens semmit sem érez. Ugyanakkor vannak olyan páciensek, akiknek a fogkőeltávolítás, fogászati érzéstelenítés nélkül komoly fájdalmat okozna. Ezt mi nem szeretnénk. Nálunk, a Fehérgyöngy Fogászati Magánrendelőben arra törekszünk, hogy minden fogászati páciens jól érezze magát, fájdalommentes legyen a fogászati kezelés, a fogkő eltávolítás. Mi nem hisszük azt, hogy a fogkő eltávolítás senkinek sem fáj. Mi megteszünk mindent, hogy nálunk ne fájjon!!

Míg az egyszerűbb esetekben nem szükséges fogászati érzéstelenítő adása, néhány esetben a fogkő eltávolításához fogorvosunk helyi nyálkahártya érzéstelenítést alkalmaz. Ennek előnye a fájdalommentesség, a fogászati páciens nem érez semmit. Ezeknél a fogászati pácienseknél, a helyi fogászati érzéstelenítés nélkül, a fognyaki érzékenység miatt kellemetlen lenne a fogkő eltávolítás.

Mi arra törekszünk, hogy Ön jól érezze magát nálunk, szívesen jöjjön hozzánk vissza!

Úgy távolítjuk el a fogkövet, hogy nem érez semmit, fájdalommentes fogászati kezelésben lesz része!

Visszalépés a fogas kérdésekhez